חברת וולט דיסני (The Walt Disney Company) היא תאגיד המדיה הגדול בעולם. לאחר רכישתה של חברת פוקס, מחזיקה החברה בזכויות למותגים מובילים כמו מלחמת הכוכבים, פיקסאר, מרוול והסימפסונס. אולפני דיסני מסיימים בעקביות כל שנה עם הכנסות גבוהות משמעותיות מהמתחרים. בנוסף לאחזקתה בכמות תוכן חסרת תקדים, דיסני היא גם מהמרוויחות הגדולות שנותרו בתחום הטלוויזיה בכבלים בזכות אחזקתה ב-ESPN וברשת ABC.
החברה מחזיקה בפארקי שעשועים מוצלחים מסביב לעולם כאשר ב-2019 ביקרו בפארקים של דיסני 156 מיליון איש. דיסני מחזיקה בכל פארק אתרי נופש ומלונות בטווחי מחירים רבים, וספינות קרוזים ממותגות. בנוסף, לדיסני מאות חנויות בהן מוכרים את המותגים המפורסמים. בפועל לדיסני יש סינרגיה מושלמת לכל אורך שרשרת הערך. החברה מפיקה תוכן באולפנים, מוכרת מוצרים ממותגים בחנויות, בונה מתקנים בפארקים, וכך מתאפשר לה להרוויח מספר פעמים מכל פיסת תוכן שיצרה. כל אלו אפשרו לחברה כמעט להכפיל את הכנסותיה בעשור האחרון וכמעט לשלש את רווחיה.
האתגר המשמעותי של דיסני בעשור האחרון היה המעבר של הציבור מטלוויזיה בכבלים לסטרימינג. החברה סבלה ועדיין סובלת מירידה במספר המנויים של ESPN לאורך העשור האחרון. כדי להתמודד, הקימה החברה את ESPN+ שירות סטרימינג לספורט אליו באופן הדרגתי תעביר החברה יותר תכנים בניסיון לא ליצור קניבליזציה. בנוסף, רכשה החברה את שירות הסטרימינג HULU בו היא מחזיקה היום 67% (ותגיע ל-100% עד שנת 2024 בהתאם להסכם עם NBC) על מנת להתחרות עם נטפליקס.
שני צעדים אלו היו הפתיח לצעד המשמעותי ביותר והוא הקמת שירות דיסני פלוס – שירות הסטרימינג של דיסני אשר מכיל את כל התוכן של דיסני מאז היוסדה, יחד עם התוכן שנרכש מפוקס הכולל גם את נשיונל ג'יאוגרפיק ועוד מותגים מצליחים כמו X-Men. דיסני פלוס הפך תוך שנה למוצר חובה עבור משפחות עם ילדים, כאשר מגיפת הקורונה וחוסר היכולת לצאת מהבית היוו זרז למשפחות עם ילדים לרכוש את השירות.
בנוסף, המחיר האטרקטיבי ביחס לנטפליקס, יחד עם הפריסה המהירה ברחבי העולם, אפשרו לדיסני לצבור במהירות מספר רב של משתמשים והיום מעל ל-100 מיליון איש מנויים לשירות. בחודש מרץ 2021 הודיעה דיסני כי היא מייקרת את השירות בפעם הראשונה ב-$1 לכל משתמש.
דיסני פלוס הוא הצלחה מסחררת גם בצד הפיננסי. מחברות אחרות בתחום אנו יודעים שלוקח שנים רבות להגיע לרווחיות ועוד יותר זמן לתזרים מזומנים חיובי, אך דיסני – אשר נשענת על ספריית תוכן אינסופית – נהנית מהיכרות גבוהה עם המותג, וצורך נמוך יותר בהשקעה ראשונית. דיסני פלוס החלה בהפסדים רבעוניים של מיליארד דולר, אך צמצמה את ההפסד כבר ב-58% וצפויה להפוך לחטיבה רווחית במהלך 2022.
אנו רואים את דיסני בתור החברה האיכותית ביותר בתחום המדיה. היא מתגברת על אתגר הכבלים בעזרת שירותי סטרימינג מגוונים, וכעת מחזיקה בשליטה מלאה בכל שרשרת הערך. מהסטודיו ועד הספה של לקוח הקצה, כשבדרך החברה תרוויח ממרצ'נדייז בחנויות וכניסה לפארקים.
דיסני נפגעה מאוד מהקורונה. הפארקים שלה נסגרו, הקרוזים בוטלו, החנויות נסגרו, וללא ספורט, לקוחות לא היו צריכים לצפות ב-ESPN. למרות זאת החברה נשארה רווחית, ואנחנו מעריכים שככל שהעולם ייצא מהקורונה וההגבלות יוסרו, נראה ריבאונד משמעותי בעסקים של דיסני. הסיכון המשמעותי בהשקעה בדיסני הוא בתמחור המנייה, שניכר כי היא כבר מתמחרת רווחיות משמעותית של דיסני פלוס כמו גם פתיחה מלאה של ארה"ב ואירופה במהלך שנת 2021. המניה מתומחרת לשלמות, וכל חולשה או עיכוב עלולים לגרום לירידה במחיר המניה בטווח הקצר. יחד עם זאת בטווח הארוך דיסני וספריית התוכן העצומה שלה נמצאת בנקודה נהדרת כדי ליהנות מהשינוי בהעדפות הצריכה של הציבור וסיומה של המגיפה, ואנו מעריכים כי בטווח הקצר, הבינוני והארוך, תחזור החברה לצמיחה דו ספרתית בשורת הרווח.