fbpx

סקירה חודשית חודש נובמבר

תוצאות הניסויים בחיסונים השונים הגיעו לשווקים ושלחו את מדדי המניות לאחד החודשים הטובים מאז ומעולם. פייזר ומודרנה הכריזו  כי תוצאות הניסוים הקלינים שלהן טובות משמעותית מדרישת ה-FDA ועומדות על מעל 90%.

המשקיעים, שרואים את האור בקצה המנהרה, ביצעו רוטציה בין המניות שנהנו מתקופת הקורונה – בדגש על מניות טכנולוגיה – אל מניות שסבלו מהתקופה כמו תיירות, אנרגיה ונדל"ן.  עיני המשקיעים נשואות ל-FDA שצפוי לאשר את התרופות באמצע חודש דצמבר ולאשר את השימוש בחיסונים באופן רשמי.תשואה חודשית לפי סקטורים

גם תוצאות הבחירות בארה"ב והעברת השלטון המסודרת (נכון לרגע זה)  הרגיעו את חששות המשקיעים ממשבר פוליטי שיוביל לתקופה ארוכה של חוסר ודאות בשווקים. המינוי של ג'נט יילן לשרת האוצר של ארה"ב התקבל אף הוא בצורה חיובית בקרב המשקיעים.

 

מדד הפחד (VIX) חזר לרמות של 20 נקודות, בהן היה לאחרונה בחודש פברואר השנה.מדד הפחד (VIX)

המשק הישראלי ממשיך להתאושש מהשפעות הסגר השני עם עלייה בהוצאות בכרטיסי אשראי. גם עונת חגי הקניות לא פסחה על הצרכנים הישראלים שרכשו ב-Black Friday  ב-720 מיליון ₪ (סה"כ רכישות בכרטיסי אשראי). מספר החולים בישראל היה עד לאחרוני בירידה בהשפעת הסגר וחזר לעלות כאשר אין להוציא מכלל אפשרות כניסה לסגר נוסף בעתיד.

עונת הדוחות בארה"ב כמעט הסתיימה כאשר החברות מדווחות על ירידה מצרפית של 6.6% ברווחים ביחס לרבעון השלישי של שנת 2019.

ההתקדמות במציאת החיסון לא השפיעה באופן משמעותי על שוק האג"ח והתשואות הממשלתיות שומרות על רמות נמוכות מאוד.

השקל ממשיך להתחזק לעומת הדולר כאשר מתחילת החודש הוסיף השקל 2.6% לערכו.