fbpx

סקירה חודשית חודש אוקטובר

העולם בעקבות ישראל – האמת, הופתענו. הסגר בישראל, למרות כל החורים וההפרות הצליח להוריד בצורה משמעותית את כמות החולים. בעקבות ההצלחה הממשלה החלה בהסרה הדרגתית של ההגבלות בתקווה להחזיר את המשק לפעילות. 

ארה"ב ואירופה הגיעו למצב ששרר בישראל לפני הסגר האחרון כאשר שעורי התחלואה עולים בחדות. בלית ברירה מכינות מדינות העולם הגבלות חדשות על האזרחים שלהן והפחד חוזר לשווקים.

את חודש אוקטובר ניתן לחלק ל-2 – בחלקו הראשון של החודש נצפו עליות נאות בשווקים לאחר המימושים של חודש ספטמבר. בחצי השני של החודש התהפכה התמונה, המשקיעים מודאגים מהעלייה החדה במספר החולים ובצירוף אי הודאות בקשר לתוצאות הבחירות בארה"ב ירידות השערים חזרו לשווקי המניות ברחבי העולם.

הבחירות בארה"ב מכניסות גורם סיכון נוסף לשווקים המתבטא בעיקר בחוסר ודאות לגבי בחירה אפשרית של ביידן כפי שצופים הסקרים או ניצחון דחוק שעלול להוביל לאי הכרה בתוצאות מצד המועמדים. אנו סבורים כי למרות ההבדלים המהותיים בין הצדדים שבאים לידי ביטוי במגוון נושאים כמו מיסים, שכר מינימום ויחס לאנרגיה ירוקה כל אחד מהצדדים יעשה כמיטב יכולתו לתמוך בכלכלה האמריקאית ולכן זהותו של הנשיא הנבחר חשובה פחות מהצעדים שיצליח להעביר לטובת הכלכלה.

עיני העולם נשואות למספר חברות המפתחות חיסון לנגיף הקורונה. בדרך כלל פיתוח חיסון נמשך מספר שנים אך לאור ההתגייסות העולמית מספר חברות נמצאות בשלב האחרון והמכריע של ניסויים קליניים שבמידה ויצליח יוביל למתן אישור FDA ולתחילת השיווק.

עונת הדוחות הכספיים בארה"ב בעיצומה וכצפוי מספר רב של חברות הציגו תוצאות טובות מהתחזיות. מניות רבות מציגות ירידות שערים גם לאחר תוצאות טובות כאשר ניתן לראות שהמשקיעים מענישים חברות שהצמיחה שלהן מאטה או לאחר פרסום תחזיות מאכזבות.